Strona główna szkoły >>>

Grafika: bestclipartblog.com
"Ośmiel się być mądrym."
(Horacy)
Opiekun koła zainteresowań: Katarzyna Budnik >>> Informacje o Kole

K L U B MATEMATYKÓW
Na kole matematycznym musimy pamiętać o ćwiczeniu umysłów poprzez rozwiązywanie łamigłówek matematycznych i gier strategicznych.

Lekcja koła matematycznego prowadzona przez uczniów klasy 4a : Amelię Żukowicz
i Adama Adamika.

Amelia i Adam przygotowali grę BINGO oraz zabawy z tabliczką mnożenia. Nawet pomyśleli o słodkich nagrodach dla zwycięzców. Naprawdę było miło! Chyba widać to na zdjęciach.

Klasowy konkurs matematyczny "Kartka wielkanocna z użyciem figur płaskich". Prawie wszystkie dzieci przygotowały kartki. Prace były bardzo starannie wykonane. Zwyciężyli: Artur Myszko, Klaudia Głogowska, Martyna Grenda, Tatiana Januszkiewicz.

W ostatnim grudniowym dniu szkoły było bardzo miło. Mogliśmy sobie pośpiewać kolędy i złożyć sobie życzenia.

Mikołajkowa lekcja matematyki w klasie 4a.
W tym dniu było inaczej. Lekcje poprowadzili: Martyna Kowalczyk i Adam Adamik. Sami przygotowali zadania matematyczne, łamigłówki i krzyżówki. Dzieci pracowały bardzo aktywnie samodzielnie i w grupach. Były słodkie nagrody dla zwycięzców!

Dnia 6 grudnia na kole matematycznym zliczaliśmy pieniądze z akcji "Góra grosza". Dzieci stanęły
na wysokości zadania i udało nam się!

22 listopada 2013
Dzieci wykonywały swoje projekty. Liderzy grup mieli nie małe zadanie. Musieli wcześnie ustalić ze swoją drużyną wszystkie szczegóły, które były oceniane przez nauczycielkę: podział składników, sprzęt, ubiór, dekoracja stołu. Dodatkowo każda drużyna dostała pytania dotyczące pomiaru produktów. Klubowicze naprawdę się postarali.
Cała klasa 4a mogła spróbować babeczek i zagłosować na wybraną drużynę. Wygrał Adam z Mateuszem. Gratuluję!

15.11.2013
Na tej lekcji rozpoczęliśmy projekt "Andrzejkowe babeczki". Uczniowie wyszukiwali przepisy korzystając z narzędzi technologii informacyjno - komunikacyjnej. Swoje przepisy zapisali w programie Ms Word, a nauczycielka je wydrukowała. Dzieci podzieliły się na trzy drużyny i wyznaczyliśmy lidera każdej drużyny.
Nauczycielka wytłumaczyła uczniom na czym polega praca metodą projektu.

25.10.2013
Tego dnia na zajęciach koła matematycznego tworzyliśmy origami. Zajęcia te pomogły nam stworzyć atmosferę aktywności twórczej, dokładnoœci i precyzji manualnej. Lekcja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród dzieci, ponieważ sprawiło im to radość i satysfakcję z wykonanej pracy. Nawet włączyły się w zabawę klasy szóste.
Powstała dzięki temu piękna wystawa w naszej szkole, którą warto obejrzeć.

18 października 2013
To, że dzieci lubią zabawę jest prawdą znaną nie od dziś. Wykorzystanie gier i zabaw jest oczywiście jedną z metod kształtowania u uczniów pozytywnego nastawienia do matematyki, które to nastawienie jest nieodzownym elementem osiągnięcia sukcesu w każdej dziedzinie. Dlatego na tej lekcji po prostu świetnie się bawiliœmy! Wypożyczyliśmy grę, która jest dostępna w szkolnej bibliotece. Uczy ona nie tylko dodawania różnych elementów, zależności między wielkościami ale przede wszystkim logicznego myślenia. Oczywiście byli wygrani i przegrani, ale klubowicze potrafią się bawić bez obrażania. Brawo!

11 października 2013
Na zajęciach nauczycielka zapoznała uczniów z tangramami. Dzieci mogły pobudzić swoją wyobraźnię
i zaprezentować swoje prace na tablicy. Uczniowie tworzyli również przestrzenne figury tangramowe według własnych pomysłów.
Układanki z figur geometrycznych przypadły dzieciom do gustu, a fantazji nie zabrakło! Zobaczcie zdjęcia.

4 października 2013
Tego dnia na zajęciach koła matematycznego uczniowie mogli ćwiczyć rachunek pamięciowy wykorzystując narzędzia technologii informacyjno - komunikacyjnej. Nauczycielka mogła przybliżyć uczniom działanie komputera oraz możliwości jego wykorzystania w uczeniu się matematyki. Korzystaliśmy z programów matematycznych zainstalowanych w pracowni komputerowej oraz z materiałów zamieszczonych na stronie internetowej www.matzoo.pl.
Dzieci były bardzo zadowolone.

27 września 2013
Zajęcia nazwaliśmy : "Mistrz mnożenia". Na lekcji utrwalaliśmy rachunek pamięciowy, korzystając z kart matematycznych. Tabliczka mnożenia w zakresie 100 jest przez klubowiczów świetnie opanowana.
Dzieci najchętniej grały w gry: "Szeryf" i "Ekspres". Dzieci podzieliły się na dwie drużyny i przeprowadziliśmy konkurs. Uczniowie zauważyli, że nauka tabliczki mnożenia odbywająca się w atmosferze zabawy, może być niezwykle przyjemna i bardziej efektywna.