Powrót do spisu treści - WYDARZENIA 2015/2016
Kronika wydarzeń
- rok szk. 2015/2016

Vb na wycieczce - więcej >>>
Był 10 maja, mieliśmy być pod szkołą o 7.30 ponieważ tego dnia jechaliśmy do Gdańska, na dwa dni.
Gdy zajęliśmy miejsca, pani sprawdziła obecność i wyjechaliśmy. Dojechaliśmy około 11.00. Przeszliśmy obok portu
i weszliśmy na Rynek Główny. Pani opowiedziała nam trochę o nim i poszliśmy zwiedzać Dom Uphagena. Zwiedzaliśmy
w nim kuchnię, dwór, jadalnie i wiele innych pokoi. Gdy wyszliśmy, poszliśmy przez bramę, którą dawniej wchodzono do miasta. Weszliśmy na wieżę Kościoła Mariackiego, największego kościoła gotyckiego w Europie i po krótkiej przerwie popłynęliśmy "Czarną Perłą" na Westerplatte. Zwiedziliśmy tam wartownie i pomnik. Po powrocie do Gdańska poszliśmy do schroniska młodzieżowego, w którym mieliśmy spać. O 20.00 byliśmy na miejscu. Pani ustaliła, że chłopaki robią kolację, a dziewczyny śniadanie. Wieczorem udaliśmy się do byłej stoczni i Centrum Solidarności. Po kolacji wszyscy poszli do swoich pokoi. Następnego dnia około 10.00 jechaliśmy do Malborka. Zwiedzanie zaczęliśmy od "niskiego zamku". Następnie zwiedziliśmy "zamek średni", który był częścią zamieszkiwaną przez komturów oraz wielkiego mistrza. Obecnie stoją tam trzy pomniki wielkich mistrzów. Ostatnim poziomem zamku był "zamek wysoki". Tu znajdowała się kaplica im. Św. Anny, która niedawno została odbudowana, gdyż po wojnie zostały tylko ruiny. Przez całe zwiedzanie zbieraliśmy literki za odpowiedzi na pytania od przewodniczki, pod koniec wyszło nam hasło, dzięki któremu mogliśmy wejść do pokoju wielkiego mistrza. Tym zakończyliśmy wycieczkę w Malborku. Po drodze do domu zajechaliśmy do zamku w Bytowie. Nie było tam tyle do zwiedzania jak w Malborku, ale też nam się podobało. Do Sianowa dotarliśmy ok. 20.00. Wrażenia z wycieczki na długo pozostaną w naszej pamięci.